بسم الله الرحمن الرحیم


در سحرگاه بیست و چهارم مرداد 1328 در خانه ای محقر در عباس آباد قم ،اما خانواده ای اصیل و بزرگ که نسب شان به شیخ صدوق صاحب توضیح امام عصر (عج) می رسید فرزندی متولد شد که نام او را محمد علی گذاشتند . پدر که عالمی پرهیزگار بود و اداره حوزه علمیه قم را عهده دار بود از این رویداد بسیار خوشحال بود و همواره خدای را سپاس می کرد زیرا با همت عالی و طبع بلندی که داشت و برنامه های وسیعی که برای کارهای بزرگ سیاسی و اجتماعی و حوزوی داشت همواره نگران این مطلب بود که مبادا کارهایش نیمه تمام بماند و بعد از او این امور معطل بماند اما با تولد این فرزند همواره خدای را سپاس می گفت که نگرانیش برطرف شده است و با خیال راحت می تواند برنامه های وسیع خود را اجرا کند و بعد از خود نیز مطمئن باشد که فرزندش راه و روش او را ادامه خواهد داد این پدر کسی نبود جز شهید بزرگوار محراب حضرت آیت الله صدوقی قدس سره الشریف و این پسر کسی نبود جز مرحوم حجت الاسلام و المسلمین صدوقی رحمه الله علیه.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_img/image_37516.jpeg

 

شهید بزرگوار به شکرانه این تولد در تربیت فرزند همت تمام و تلاش ارزنده داشت مرحوم صدوقی در کسب علم و دانش روز و حوزوی سعی وافر داشت و در کنار آن امین و مشاور و همکار پدر بزرگوارش در فعالیتهای اجتماعی و سیاسی بود آن مرحوم مقدمات و سطح را در نزد اساتید بزرگ آن روز فرا گرفت و درس خارج را در محضر بزرگان و مراجع مانند شب زنده دار، علوی گرگانی، محسن دوزدوزانی، صدیقین، سیدكاظم اخوان مرعشی محمد فاضل لنكرانی، جعفر سبحانی و ابطحی كاشانی فرا گرفت و پس از آن در حوزه درس خارج فقه و اصول حسین وحید خراسانی، سید محمدباقر سلطانی، طباطبایی و... آموخت.

 

http://www.yazdfarda.com/media/news_img/image_37516.jpeg

با شروع نهضت اسلامی همراه و همگام با پدر شجاعانه وارد میدان گردید و در سفری که همراه با پدر بزرگوارش به نوفل لوشاتو برای دیدار با امام داشت تا پیروزی انقلاب در کنار امام ماند و همراه حجت الاسلام و المسلمین حاج سیداحمد خمینی دفتر امام را سرپرستی می نمود او همراه با امام به میهن بازگشت و فعالیتهای انقلابی را دو چندان نمود .تجربه دو دوره نمایندگی مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، مسئولیتهای واگذاری در قوه قضائیه از طرف حضرت امام راحل و تجربه معاونت ریاست جمهوری از او شخصیتی مجرب و وارد به مسائل هر سه قوه ساخته بود و در کنار این مسئولیتها ؛ نمایندگی امام و امام جمعه یزد و نمایندگی مقام معظم رهبری در استان بیش از پیش شخصیت ارزنده و خدوم ایشان را زبانزد عام و خاص کرده بود. مدیریت بی نظیر او در اداره امور استان در بحرانهای سیاسی و تحمل مصائب و دشواریها بمنظور حفظ اسلام و انقلاب از او شخصیتی استثنایی ساخته بود که همگان را به اعجاب و تحسین وا می داشت.


امروز اگر چه آن عزیز در بین ما نیست اما آثار زیاد او که همگی در جهت رفاه مردم و پیشبرد اهداف اسلامی و حوزه های مقدسه علمیه است برای همیشه باقی خواهد ماند و حسنات باقیه ای است که همواره موجب نزول برکات و رحمتهای الهی بر روح پر فتوح او خواهد بود.


بخشی از اقدامات و خدمات آن فقید سعید به شرح زیر می باشد:


سرپرستی بنیاد دینی و فرهنگی صدوق بزرگ با حکم امام(ره) و مقام معظم رهبری.


اداره حوزه های علمیه استان یزد(برادران و خواهران) و اجرای طرح های توسعه آن.


کمک به حوزه های علمیه استان های دیگر.


اجرای طرح توسعه حوزه علمیه قم وابسته به بنیاد دینی و فرهنگی صدوق.


تأسیس و راه اندازی حوزه علمیه شهید صدوقی در مشهد .


اجرای طرح توسعه بیمارستان سید الشهدا (ع) به منظور رفاه حال مردم استان یزد.


احداث حسینیه شهید صدوقی در کنار مسجد و اجرای طرح توسعه مسجد حظیره و هم چنین کتاب خانه ی سر یزدی.


مجموعه تفریحی زیارتی مسجد ابوالفضل در 80 کیلومتری جاده یزد کرمان که در زمان بنیانگذاری آن توسط شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی مجموعه کوچکی بود ولی امروز با داشتن وسایل و امکانات تفریحی و زیارتی محلی برای استراحت رانندگان محترم و مسافرین ارجمند است.


تأسیس موسسه الزهرا(س) بمنظور تهیه لوازم و جهیزیه عروس با تخفیف و به طور اقساطی برای خانواده های کم درآمد.


تأسیس خیریه حضرت امام رضا (ع) به منظور کمک غذایی برای خانواده های کم درآمد.


گسترش صندوق قرض الحسنه ولی عصر(عج) که بدست مبارک شهید بزرگوار حضرت آیت الله صدوقی قدس سره الشریف جهت اعطای وام های قرض الحسنه تأسیس گردید.


باز بودن همه روزه دفتر معظم له و پاسخگویی شرعی به مسائل مردم و همچنین جواب به مراجعات مردمی و در موارد خاص اعطای کمک های مردمی.


اتمام خانه سازی در گلبافت کرمان که در سال 59 به امر امام راحل قدس سره الشریف توسط شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی شروع شد و شامل 5500 منزل مسکونی برای زلزله زدگان می شد که تقریبا 75درصد کار در زمان شهید محراب انجام گردید و 25 درصد باقیمانده توسط حضرت حجت الاسلام والمسلمین صدوقی به پایان رسید.


ساخت 17 خانه مسکونی جهت طلاب در جوار مسجد حظیره که توسط حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی شروع و به اتمام رسید که هم اکنون طلاب محترم در آن سکونت دارند.


گردآوری ، تصحیح و تنقیح مجدد مجموعه آثار گسترده شیخ صدوق.


لازم به ذکر است هم اکنون دفتر معظم له به امر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دام ظله العالی با نام دفتر شهید حضرت آیت الله صدوقی (ره) تحت نظارت فرزند برومند ایشان حضرت حجت الاسلام حاج شیخ محمد صدوقی در حد مقدورات آماده پاسخ گویی به مراجعات مردم بزرگوار می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا